Logo stichting vrienden van Hakoena

De drie pijlers

1. Een podium voor iedereen

Stichting vrienden van Hakoena wil iedere cursist een onvergetelijke en verrijkende ervaring bieden door middel van een voorstelling in een echt theater met alles erop en eraan. Zo speelde theaterschool Hakoena eerder al ‘spotlight’, ‘Hakoena4all’, ‘Hier ben ik’, ‘de Lion King’ en ‘Peter Pan’.  Mega producties met vier groepen casts (160 leerlingen per cast) en twee hoofdrollen casts en meer dan 250 vrijwilligers.

2. Aanbod voor leerlingen met een beperking

Cursusaanbod en Projecten initiëren voor leerlingen met een beperking in samenwerking met cursisten. Een mooi voorbeeld hiervan was is de voorstelling: ‘ik ben ongekend anders’! Een bijzondere coproductie die gemaakt wordt door kleurrijke mensen met en zonder beperking met unieke talenten. Stichting vrienden van Hakoena in samenwerking met leerlingen van theaterschool Hakoena, de theaterstraat (theatermakers met een beperking), Puur!dans (dansers met een beperking), het Hakoena koor en de coverband Jukebox (muzikanten met een beperking) een Unieke voorstelling maken.

3. Talentontwikkeling:

Aandacht voor ontwikkeling en ambitie
Theaterschool Hakoena ziet dat er een tekort is aan goede theatervooropleidingen voor talentvolle en enthousiaste leerlingen onder de 18 jaar in Oost-/Zuid-Nederland. Wij vinden dat er meer aandacht moet zijn voor leerlingen die verder willen komen in de theaterwereld. Er zijn leerlingen die de groep overstijgen en meer uitdaging ambiëren. Stichting vrienden van Hakoena vindt het belangrijk dat ontwikkeling, ambitie en doorstroommogelijkheden van talenten gestimuleerd worden en mogelijk worden gemaakt.

Aandacht voor persoonlijkheid en talent
Hakoena ziet ook dat andere vooropleidingen een “lopende-band” principe hebben als gaat het om leerlingen. Wij vinden dat jongeren met ambities moeten leren zichzelf te zijn (eigenheid) en niet wat de wereld wil dat ze zijn. Een leerling wordt dus niet perse in een musical hokje geplaatst. De ene leerling zal zich meer bewegen richting kleinkunst, singer-songwriter, entertainment etc. Naast de inhoud is er aandacht voor de persoon: wie ben jij? En waar ligt jouw kracht oftewel je onderscheidende vermogen?